Как се измерва напрежението на акумулатор за кола? За измерване на напрежението на акумулатор за кола се използват устройства, базирани на волтметъра. Такива устройства измерват напрежението на клемите на батерията и показват стойността чрез аналогов или цифров дисплей. Аналоговият екран показва скала на стойностите на напрежението, в интервала на която се движи стрелка, показваща измерената стойност. В цифровите устройства има дисплей с течни кристали, който показва стойността в цифри. Смята се, че цифровите екрани са оптимални, тъй като най-малко податливи на грешки, както и са по-устойчиви на вибрации.
Процесът на измерване на напрежението на акумулатор за кола /в случаите, когато той е свързан към автомобила/ има свои собствени характеристики. Проверката се извършва на заглушен двигател, в противен случай ще измервате напрежението от генератора. Преди измерване на напрежението трябва да минат поне 8 часа от момента на спиране на двигателя, тъй като съществува риск измерванията да не са точни заради повърхностното напрежение.
Нормално напрежение без товар
Нормалното напрежение на батерията без товар (това е EMF) е 12,5-12,8 V. Над 12,8 V е рядкост и ако вашият акумулатор показва повече, вероятно измерването е неправилно. Счита се, че батерията с напрежение 12,5 V е заредена с 85%, така че ако напрежението на батерията ви е по-ниско, трябва да я заредите.
Под товар
За да се провери работата на батерията и ресурса под товар, е необходимо да се извърши тест със специално устройство.
Работа с акумулатор с ниско напрежение
Ниското напрежение на акумулатора показва, че той не е напълно зареден, но вероятно е в състояние на дълбоко разреждане. Работата и съхранението на акумулатор с напрежение под V е нарушение на условията на работа и съществува риск от анулира гаранцията. Батерията с ниско напрежение има ниска електролитна плътност – цялата киселина се събира в плочите, което води до сулфатиране и се счита по вина на потребителя.