ЗДРАВЕ

Защо ядките са полезни? Видове ядки

Ядките са една от най-важните храни в диетата на тези, които се грижат за здравето си. Това е много вкусен продукт, който може да се съхранява дълго време, като същевременно запазва отличните си хранителни и вкусови качества.

Ядките са много удобна храна. Те винаги са готови за употреба, не е нужно да ги затопляте, можете да ги вземете със себе си, просто да ги излеете в джоба си.

Диетолозите смятат ядките за истинско хранилище на хранителни вещества и най-добрите протектори на сърдечно-съдовата система. Вярно, мярката е необходима във всичко – и в любовта към ядките също.

Класификация на ядките

В ботаниката има две определения: 1. Орехът  е сух едносеменен, неотварящ се синкарпен долен плод с лигнен перикарп , вътре в който един свободен -полага се лежещо семе. Пример за такъв плод е лешникът или лешникът. 2. Орехът е представител на семейство Орехови, понякога по-тясно – представител на рода на ядките, а понякога и по-широко – представител на разред Fagales, който включва ореха семейство.

Други „ядки“ от гледна точка на ботаниката са фалшивите ядки, или неправилно наречени ядки.

В готвенето и обикновено в ежедневието ядките са всеки годен за консумация плод, състоящ се от черупка (твърда или мека) и ядлива ядка.

В земеделието растенията с такива плодове се наричат орехови култури. В допълнение към ядките, в ботанически смисъл, те включват кедрови ядки, кокос и други.

Практически ползи от ядките

Използването на ядки за храна датира от дните на събиране. Ядките са 2,5-3 пъти по-богати от плодовете по отношение на минералния състав – съдържанието на калий, калций, магнезий, фосфор, желязо и др. Те съдържат много протеини (17-26%). Всички сортове ядки запазват своите витамини и хранителни свойства без загуба, не само за един сезон, но и много по-дълго. Всички ядки имат уникален уникален баланс на витамини и минерали. Те са богати на сложни протеини, важни за тъканите. Също така, ядките съдържат вещества, необходими за отстраняване на токсините от тялото, а редовното им използване помага за намаляване на риска от сърдечни заболявания.

Ядките са вкусна и постна храна: препоръчват се при преминаване към вегетарианска диета. Те също са чудесно допълнение към гала и ежедневни вечери. Ядките обаче не са лека храна, затова трябва да се помни, че консумацията им в чист вид трябва да бъде ограничена. Диетолозите препоръчват да се яде не повече от една шепа дневно. В същото време консумацията на ядки в храната може да контролира „проблема“ с повишения апетит.

Източник: https://www.youtube.com/channel/UCbt9mZLv70OXAfvPWrcYMWw

Подобни публикации

До 4 седмици идва имунният отговор при ваксините на „Пфайзер“ и на „Модерна“

Димитър

Празничната депресия е обусловена от трудно изпълними цели и сравнения с други хора

Димитър

1615 случая на коронавирус при 6945 теста, излекувани са 1375

Димитър

Leave a Comment

Този уебсайт използва бисквитки, за да осигури по-добро потребителско преживяване. Използвайки нашите услуги, Вие се съгласявате с това. Приемам Прочети повече

Privacy & Cookies Policy