ЛЮБОПИТНО

Полени съвети, които ще ви помогнат да се отървете от стреса

Стресът е тихият убиец на 21 век. Според СЗО стресът е причинител на повече от 20% от най-често срещаните заболявания в днешни дни. Стресът причинява диабет, хормонален дисбаланс, може да доведе до затлъстяване, а също така е и основният факто за оксидиране на клетките, което пък е фактор за поява на редица други сериозни заболявания.

Със стреса шега не бива. Не трябва да го подценяваме и да си мислим, че той е нещо временно и просто да си кажем да потърпим, защото скоро ще отмине. Истината е, че срещу него трябва да се води активна и постоянна борба. Хубавото е, че той се повлиява от доста неща, а някои от тях ще ви ги предложим като идеи в списъка по-долу.

  1. Понякога просто имаш нужда от почивка

Но когато лекувате стреса, почивката не бива да е пасивна, а активна. Може да пробваш както със спорт, така и с разходки в природата. Но може дори да е свързано с нещо полезно, нещо, което отдавна не си правил и ще се разсее от черните мисли и напрежението. Защо просто не почистиш дома си и не се фокусираш върху предмети и зони, които отдавна не са били обект на внимание за хигиена и дезинфекция. Не се колебай и разгледай тук за специални препарати, с които да почистиш кафемашината и други уреди за приготвяне на топли напитки. За финал, се награди с една топла напитка в тишина и любима музика.

  1. Подсили организма си и стресът ще си отиде

Наблегнете на практики, които ще помогнат да покачите имунитета си и да подобрите метаболизма. За целта тренировките в домашни условия, прием на витамини и включване на билков чай вместо третото кафе за деня в следобедния релакс в офиса могат значително да ти помогне да се почувстваш по-добре.

  1. Изпробвай силата на ароматерапията у дома

На пазара има множество модели бюджетни дифузери, в които можеш да сложиш няколко капки висококачествени етерични масла, които успешно се борят със стреса. За тази цел супер добри варианти са валерианово масло, ментата и разбира се, добрата стара лавандула, която освен всичко друго, разполага и с прекрасни антибактериални, противовирусни и антисептични свойства. Все пак сме в сезона на настинките и грипните заболявания, а когато сме под стрес, сме по-склонни да прихванем някоя батерия или инфекциозен патоген.

  1. Отдай се на любимото си хоби

Но редовно. Посещението на кино веднъж в седмицата няма да помогне кой знае колко много или поне няма да допринесе за трайни резултати. Вместо това, започни да отделяш по малко, но качествено време само за себе си и за любимите си неща всеки ден. Между другото, доказано е, че четенето по 30 минути дневно води до повишаване на производството на допамин и серотонин в тялото. Ако продължаваш да твърдиш, че нямаш време за нищо поради забързания си начин на живот, ето идея: ставай 30 минути по-рано всеки ден и ги инвестирай в четене, слушане на музика, а защо не и медитация. Повтаряй процедурата ежедневно и в рамките на две седмици ще видиш съществена разлика в емоционалното си състояние.

Подобни публикации

Избор на тениска спрямо типа фигура

Димитър

Дневен хороскоп за 26 октомври 2020

admin

Модни съвети за есента и зимата 

Димитър

Leave a Comment

Този уебсайт използва бисквитки, за да осигури по-добро потребителско преживяване. Използвайки нашите услуги, Вие се съгласявате с това. Приемам Прочети повече

Privacy & Cookies Policy