ЛЮБОПИТНО

Как да се подготвим за регистриране на фирма

Създаването на фирма често се асоциира с ново начало, нови възможности и нови дейности. Колкото и вълнуващ да е този етап, той неизбежно носи и доза отговорност, неизяснени въпроси и комплексни процеси, особено ако за първи път влизате в света на бизнеса от страна на управител или собственик. Една от първите стъпки, които често се свързват с липса на информираност и дори затруднения, е регистрацията на фирма. 

 

Днес ще споделим с вас какви са основните неща, които трябва да имате предвид и стъпките, за които трябва да се подготвите за успешна регистрация на фирма, както и какво следва след това. 

Какъв е процесът по регистрация на фирма?

На първо място е необходимо да вземете решение относно типа дружество, което искате да регистрирате. Вашата нова фирма би могла да е ЕООД, ООД, ЕТ или АД, в зависимост от избраната дейност и структура. Всеки вид дружество носи своите особености и индивидуални характеристики. Добре е да се запознаете подробно с всеки вид отделно, за да имате представа относно кой тип дружество пасва най-добре на вашите планове за бизнес. 

Подготовка на документи за регистрация на фирма

Следващата стъпка е да се погрижите за необходимите документи за регистрация на фирма. Отново, в зависимост от избрания тип дружество, задължителните документи ще са различни. Ето какво ще ви е необходимо за регистриране на ЕООД или ООД:

 

  1. Учредителен акт/Дружествен договор
  2. Протокол-решение на едноличния собственик/Протокол от учредително събрание
  3. Образец от подписа на управителя/управителите
  4. Декларация по чл. 141, ал. 8 от ТЗ
  5. Декларация по чл. 13, ал. 4 от ЗТР
  6. Удостоверение за внесен в банка капитал/Вносна бележка за внесен капитал
  7. Квитанция за платена държавна такса

 

Ако пък решите да минете през процеса на регистрация на фирма ЕТ, необходимите документи са сравнително по-малко на брой и процесът е по-лесен и бърз.

 

Задължителните документи в този случай са:

 

  1. Декларация по чл. 57 и чл. 58, ал. 2 и ал. 4 от ТЗ
  2. Нотариално заверен образец от подписа
  3. Декларация по чл. 13, ал. 4 от ЗТРРЮЛНЦ

Такси по регистрация на фирма 

Всеки тип дружество има определени такси при регистрация. Освен държавни такси, добре е да имате предвид и адвокатски хонорар за специалисти, които ви помагат през процеса. Регистрирането на ЕООД и ООД дружества изисква такса от 110 лева. Това е таксата, когато Агенцията по вписвания получи документите директно на хартиен носител. Можете да се възползвате и от онлайн опция и да подадете документите по електронен път. Таксата за тази услуга е 55 лева и е често предпочитана за тези, които се чувстват комфортно в дигиталния свят. 

Регистрация в Търговски регистър 

Чудесно, вече сте попълнили необходимите документи и сте платили таксите за регистрация. Време е да регистрирате вашата фирма в Търговския регистър към Агенцията по вписвания. Това се случва чрез заявление, което може да бъде попълнено и подадено от управителя на фирмата или адвокат, който е упълномощен за това. Можете да упълномощите нотариално и трето лице, което може да извърши регистрацията вместо вас. 

Какво следва след регистрацията на фирма?

След като сте завършили успешно регистрацията на вашата фирма, НАП автоматично получава известие и информация от Агенцията по вписвания. За да започне официално дейността на вашето ново дружество е необходимо да бъде регистриран първият приход или разход чрез фактура. След първия фактуриран приход или разход, фирмата има 7-дневен срок за пускане на декларация до НАП за стартиране на дейност. 

 

Тази стъпка също задължава и управителя да се осигурява, както и да се погрижи за назначаването на персонал на трудов или граждански договор и за неговото месечно осигуряване. 

 

След като фирмата вече официално функционира, тя се нуждае от касов апарат, в случай, че получавате плащания в брой или откриване на разплащателна сметка ако получавате пари по банков път или други онлайн платформи. Необходимо е да се погрижите за счетоводството и финансовите отчети на фирмата, да следите внимателно срокове за подаване на документи и отчети, както и за други фактори. Например, осигурете фирмен печат на вашето дружество, помислете за необходимостта от регистрация по ДДС, създайте лого и се регистрирайте като администратор на лични данни. 

 

Регистрацията на фирма и стъпките след това изискват сериозна подготовка и информираност. Съветът към всички, които тепърва регистрират първата си фирма, е да потърсят помощ и съвет от специалист, който може да направи процеса по-лесен и приятен. Изберете доказан партньор, който да гарантира вашата сигурност и тази на бъдещата ви фирма.

Подобни публикации

Юксел Кадриев проговори за починалата си любима

admin

Кои са най важните хранителни добавки, съвети от Хелтстор

admin

Winbet – на какво се дължи бързото развитие на тази забележителна компания

Димитър

Leave a Comment

Този уебсайт използва бисквитки, за да осигури по-добро потребителско преживяване. Използвайки нашите услуги, Вие се съгласявате с това. Приемам Прочети повече

Privacy & Cookies Policy