ЛЮБОПИТНО

С какво можем да заменим солта при приготвяне на различните ястия

Трапезната сол е важна съставка, която подобрява вкуса на различни ястия. Много хора си мислят, че този продукт не може да бъде заменен с нищо. Има обаче няколко варианта на продукти със сходни вкусове. Някои хора не могат да приемат сол по здравословни причини и това не е причина любимите им ястия да са безвкусни, нали? Ето няколко успешни заместителя.

Лимонов сок

Ако добавите към зеленчукова салата лимонов сок, няма да е необходимо да използвате сол. Особено, ако освен сока добавите и малко люти подправки. Цитрусовият плод съдържа голямо количество витамин С, който укрепва имунната система. Допълнителна полза от него е извличането на токсините от тялото.

Соев сос

Соевият сос обаче съдържа известно количество сол, затова се препоръчва внимателно да подправяте ястията си с тази подправка. Натуралният сос съдържа голямо разнообразие от аминокиселини, минерали и витамини, които забавят процеса на стареене. Доказано е, че соевият сос е много по-ефективен от червеното вино. Не забравяйте да прочетете съставките, преди да закупите определен продукт. Натуралният сос трябва да съдържа само пшеница и соя. Наличието на консерванти или подобрители на вкуса трябва да накара потребителя да се съмнява в качеството на продукта. Нежелателно е и да се консумират повече от 2 чаени лъжички от соса дневно.

Морски водорасли

Кафявите водорасли с леко солен вкус. Те съдържат голямо количество йод, микроелементи и важни за организма витамини. Има сушени и пресни водорасли. Препоръчва се сушените водорасли да се смилат с кафемелачка преди употреба. Полученият прах може да се поръсва върху всяка храна – месо, зеленчуци, гарнитури. Някои хора предпочитат меки водорасли, напоени с питейна вода. Когато листата са наситени с влага, те могат да се добавят към различни салати.

Чесън

Чесънът може да замести солта поради острия си вкус и наличието на много полезни вещества. Той укрепва имунната система и има подмладяващи свойства. Единственият му недостатък е силната миризма. За да намалите острия вкус на чесъна, най-добре е да консумирате само предварително изсушени и смлени скилидки. Ако сте яли твърде много чесън и искате да се отървете от лошия дъх, дъвчете листа от магданоз или изпийте една чаша мляко – така ще неутрализирате миризмата.

Източник: Лесни Рецепти 

Подобни публикации

Най-предпочитаните цветове за баня

Димитър

Как да се подготвим за регистриране на фирма

admin

Новите кубинки: Тактически обувки от ново поколение

Димитър

Leave a Comment

Този уебсайт използва бисквитки, за да осигури по-добро потребителско преживяване. Използвайки нашите услуги, Вие се съгласявате с това. Приемам Прочети повече

Privacy & Cookies Policy