ЛЮБОПИТНО

Въведение в SEO оптимизацията за онлайн магазин

Въведение

Кой е най-добрият начин да популяризирате вашия онлайн магазин и да увеличите продажбите? Как можете да увеличите органичния трафик към вашия онлайн магазин, без да разчитате на контекстна реклама и платени реклами? Отговорът е чрез SEO за онлайн магазин.

Тук ще говорим за това как сами да оптимизирате магазина си.

Какво е SEO оптимизация за онлайн магазин?

SEO оптимизация за онлайн магазин (или за SEO) е термин, използван за описване на процеса на оптимизация за търсачките за магазини за електронна търговия. С прости думи, това е набор от правила, които трябва да бъдат приложени към сайт за електронна търговия, за да бъде удобен за търсачките.

 

По какво се различава SEO оптимизацията за онлайн магазин?

Очевидният въпрос е: Каква е разликата между SEO за онлайн магазин и SEO като цяло?

 

SEO за онлайн магазини обхваща всички концепции за обща оптимизация за търсачките с добавяне на някои специфични за магазина препоръки, които не са приложими за други видове уебсайтове.

Например за нетърговски сайт страниците с категории не са толкова важни от гледна точка на SEO. За сайт за електронна търговия обаче те са важни и изискват специално внимание.

 

Друга разлика е блоговете. Активният блог играе различна роля в оптимизирането на сайтовете за електронна търговия и в SEO за сайтове, които не са електронна търговия.

SEO предимства за онлайн магазин

Какви са предимствата на SEO оптимизацията за магазините? Защо собствениците на магазини трябва да правят SEO?

Въздействие върху търсачките

Сайтът за електронна търговия всъщност е онлайн бизнес. Това не е хоби или сайт за забавление, това е бизнес, който трябва да продава, да печели и да расте с времето.

 

Търсачките отговарят на милиони запитвания на ден и много от тях са свързани с електронната търговия. Хиляди хора на ден използват търсачките, за да намерят продукт за покупка.

 

SEO за онлайн магазин ще ви помогне да привлечете вниманието на търсачките и да получите своя дял от трафика.

 

Получаване на високо класиране за ключови думи

Получаването на трафик от търсачките е първата стъпка, но тя не е достатъчна. Имате нужда от насочен трафик.

 

Целевият органичен трафик идва от потребители, които знаят точно какво искат. Тези потребители имат ясно намерение и те изразяват това намерение, когато въведат заявка в полето за търсене.

 

Например, когато потребител напише „купете смесител за баня“ в полето за търсене, той има ясно намерение и ако имате сайт за електронна търговия, който продава смесители, това е типът потребител, който е най-вероятно да бъде ваш клиент.

 

Със SEO за вашия онлайн магазин можете да идентифицирате и оптимизирате тези ключови думи с дълга опашка, които могат да повишат класирането ви и да повлияят на вашия бизнес.

 

Това може да ви заинтересува:   Търсене на продукти от онлайн магазин: видове търсене на продукти на уебсайта на онлайн магазин

SEO за онлайн магазин е единственият начин за изграждане на траен онлайн бизнес

Ако вече имате онлайн магазин, трябва да знаете, че има няколко начина да получите незабавен трафик към вашия уебсайт.

 

Рекламирането в Google Adwords е един от най-популярните и ефективни начини за бързо привличане на трафик, последвани от социалните медии (в зависимост от вашата ниша).

 

Проблемът с тези методи е, че след като спрете да плащате за реклами, трафикът и продажбите ще спаднат. Рекламният трафик не е SEO, това е SEM.

 

Добре проектирана SEO кампания ще насочи трафика към вашия уебсайт 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата в продължение на месеци или дори години.

 

SEO отнема време, за да работи, но резултатите остават дългосрочни, като осигуряват по-висока възвръщаемост на инвестициите в дългосрочен план в сравнение с всеки друг маркетингов метод.

 

Така че, ако искате да изградите бизнес, който сам да генерира трафик, без да разчитате единствено на платена реклама, SEO оптимизацията  е начинът да успеете.

 

SEO за онлайн магазин ще ви помогне да създадете удобен за потребителя уебсайт

Много SEO концепции са свързани с използваемостта и с това как да направите уебсайтовете по-лесни за ползване както за търсачките, така и за потребителите.

 

Когато решите да приемете насоките или да наемете SEO консултант, който да ви помогне да оптимизирате вашия сайт, крайният резултат е сайт, който е по-лесен за използване и е класиран по-високо в резултатите от търсенето.

SEO ще ви помогне да увеличите процента на конверсия

Освен че ви помага да получите желания тип трафик, оптимизацията за търсачките може да ви даде препоръки за увеличаване на процента на реализация или продажбите.

 

Оптимизацията на преобразуването е процес, който отнема време и много A / B тестване, но се основава на SEO принципите.

Как да направя SEO оптимизация за онлайн магазин?

Най-добрият начин да оптимизирате вашия онлайн магазин е да използвате структуриран подход. Това означава, че трябва да имате план, който да обхваща всички аспекти на SEO.

 

За да бъдем по-конкретни, ето списък на всичко, което трябва да проверите и оптимизирате:

 

Стъпка 1: Технически преглед на SEO

Техническото SEO винаги е първата стъпка при преглед на уебсайт или извършване на SEO одит.

 

Техническата SEO гарантира, че търсачките могат да обхождат и индексират магазина ви без никакъв проблем. Най-важните задачи, свързани с техническото SEO, са:

 

Оптимизиране на настройките на Google Search Console;

Оптимизиране на XML карта на сайта;

Правилни настройки на robots.txt;

Оптимизирани URL адреси

Правилната структура на постоянните връзки;

Оптимизация на скоростта на уебсайта.

Стъпка 2. Направете проучване на ключовите си думи

След като получите правилното техническо SEO, следващата стъпка е изследването на ключови думи.

 

Изследването на ключови думи е важно за всички видове сайтове, но още по-важно за сайтовете за електронна търговия. Ако се насочите към грешни ключови думи, ще получите трафик, но няма да продавате.

 

Стъпка 3. Оптимизирайте структурата на магазина си

Сайтовете за електронна търговия трябва да имат оптимизирана структура. Тя трябва да бъде много лесна за използване и SEO удобна. Ако вашата структура не е оптимизирана, няма да продавате.

 

Коя структура е най-подходяща за вашия магазин? В допълнение към спазването на някои стандартни насоки (като например наличието на йерархична структура), изследването на ключови думи може да ви помогне да разберете как да структурирате магазина си.

 

Ако вече имате работещ магазин и получавате известен трафик, но не стимулирате продажби, може да си струва да преразгледате и оптимизирате структурата на уебсайта си въз основа на проучването на ключовите думи.

 

Стъпка 4: Оптимизирайте началната си страница

Оптимизирането на началната страница на вашия магазин се различава от оптимизирането на началната страница на вашия блог.

 

Началната страница на сайт на магазин може да играе много роли. Това трябва да бъде висока конвертираща целева страница, но в същото време тя трябва да бъде информативна и приветлива за потребителите.

 

Стъпка 5. Оптимизирайте страниците си с категории

Нормално е сайтът за електронна търговия да има много страници с категории. За повечето уебсайтове страниците с категории не са подходящи за SEO, но това не е така при онлайн магазините. Страниците с категории са важни за целите на навигацията и много ценни за целите на SEO.

 

Стъпка 6. Оптимизиране на продуктовите страници

Страниците с продукти са най-важните страници за сайтовете за онлайн пазаруване и трябва да бъдат оптимизирани както за търсачките, така и за потребителите.

 

Оптимизирането на вашата продуктова страница може да бъде предизвикателство, особено ако продавате продукти, които се предлагат и на други уебсайтове в Интернет.

 

Ако не оптимизирате продуктовите си страници, това ще доведе до нисък трафик и по-широко използване на други методи (освен SEO) за насочване на трафика към вашия магазин.

Стъпка 7. Оптимизирайте вашата количка и страница за плащане

Трябва да оптимизирате пазарската си кошница и страницата за плащане.

 

За различните типове магазини е много често потребителите да попадат на страниците за колички и за плащане, но само малък процент от тях всъщност конвертира.

 

Оптимизирането на вашата количка и страница за плащане не е трудно: след като сте го направили правилно, можете да забравите за него и да се съсредоточите върху други области на вашия магазин, които се нуждаят от повече внимание.

 

Стъпка 8: докладване

Когато за първи път оптимизирате вашия онлайн магазин, работите върху техническа SEO оптимизация, проучване на ключови думи и оптимизиране на структурата и страниците на вашия магазин.

 

Това може да ви заинтересува:   Семантично ядро ​​на онлайн магазина

За да решите какво да правите по-нататък, трябва да имате правилно конфигурирана система за отчитане. Добрата система за отчитане, в допълнение към проследяването на продажбите, също проследява поведението на потребителите. Анализът на поведението на потребителя може да ви покаже следващите стъпки в процеса на оптимизация.

 

Стъпка 9: блогване

Уебсайтът на онлайн магазина трябва да има блог. Блогирането за целите на електронната търговия не е съвсем същото като блоговете за общ трафик.

 

Стъпка 10. Изграждане на връзки за електронна търговия

Ако имате уебсайт с висока конверсия, трябва да насочите голям обем трафик към него и да направите продажби.

 

SEO техники като описаните по-горе ще ви помогнат да получите оптимизиран сайт с добро класиране. За да стигнете със страниците си до челните позиции, се нуждаете от добра външна оптимизация и външни връзки.

 

Стъпка 11. Маркетинг на вашия магазин

Освен SEO, има редица други техники, които, макар и да не са пряко свързани с оптимизацията, могат косвено да повлияят на вашите усилия и успеха на вашия сайт за електронна търговия.

 

Неща като маркетинг в социалните медии, маркетинг във Facebook и пренасочване, имейл маркетинг могат да работят добре със SEO и да ви помогнат да постигнете бизнес целите си.

Заключение относно SEO за онлайн магазин

SEO за онлайн магазин е задължително за всички магазини. Добре оптимизиран магазин ще се класира по-високо в търсачките, което ще доведе до повече трафик и продажби.

 

Разликата между обикновеното SEO и SEO за магазини е, че последното включва специфични насоки, приложими за сайтовете за електронна търговия.

 

Дори ако продавате чрез AdWords или други PPC платформи, изразходването на част от вашия месечен бюджет за SEO за онлайн магазин е най-добрата инвестиция, която можете да направите за вашия бизнес.

 

Най-добрият начин да оптимизирате магазина си за търсачките е да използвате структуриран подход. Горните са стъпките, които трябва да предприемете, за да не пропуснете нищо важно.

 Източник: https://send-press.com

 

 

Подобни публикации

Юксел Кадриев проговори за починалата си любима

admin

Видове чай. Тайни на избора на качествен чай

Димитър

86-сантиметрова жена със 150 счупени кости стана майка

Димитър

Leave a Comment

Този уебсайт използва бисквитки, за да осигури по-добро потребителско преживяване. Използвайки нашите услуги, Вие се съгласявате с това. Приемам Прочети повече

Privacy & Cookies Policy